Training Letters

Download
Oktatás és képzés Tájékoztató az előadók és résztvevők számára
CENaRE-P-EB-OE3-M5-07-Geothermal_hu-fina
Adobe Acrobat Document 192.1 KB
Download
Fotovoltaikus képzési levél
HU-Training Letter PV.pdf
Adobe Acrobat Document 591.7 KB

Handbook

Download
Napenergia
HU-handbook with exercise.pdf
Adobe Acrobat Document 1.7 MB

Curriculum

Download
Curriculum
Clima-Environment-Nature and REN Profess
Adobe Acrobat Document 665.8 KB

Study

Download
Tanulmányok
HU_UBB-Studie- 0.01.19.pdf
Adobe Acrobat Document 2.9 MB

Interviews

Download
Questionnaire evaluation of four European Countries- Hungarian Language
HU_15.01-2019-Studie-AG-LÄN und INST.pdf
Adobe Acrobat Document 4.4 MB

 

A projekt

Határokon átnyúló európai oktatásra/képzésre vonatkozó koncepció kialakítása a környezet-, természet- és éghajlatvédelem területén a fejlesztés fenntarthatóságának céljával.

Az együttműködésben 5 partner vesz részt 4 országból (Németország, Magyarország, Lengyelország, Románia), közülük egy állami és egy magánegyetem, két civil szervezet és egy állami kutatási intézet, melyek szeretnének kialakítani egy európai oktatási/képzési tervet az alábbi tartalmakkal:

- Tanterv létrehozása a résztvevő országokkal közösen a szakmai felsőfokú továbbképzés területén a következő témákban: a környezet-, természet- és éghajlatvédelem, mindezt már létező képzési programokról, tapasztalatokról, illetve partneri igényekről és követelményekről szóló kutatásra építve.

 – Innovatív képzési módszerek megtervezése az elméleti ismeretek és a hozzájuk kapcsolódó kulcsfontosságú gyakorlat képességek elérése érdekében.

- A témák komplex feldolgozása interdiszciplináris megközelítést feltételez, különböző tudományágak ismeretét öleli át.

-A képzési program első kipróbálása során potenciális oktatók és hallgatók részvételével nemzetközi csereprogram valósul meg a résztvevő országok között (az első valódi tesztelés egy következő projektben fog megvalósulni)

 Célok:

 -Egy mindenki által elfogadható és alkalmazható képzési program a részt vevő országok intézményei körében,

-illetve Európa-szerte hosszú távon megalapozott tanterv az országok állami oktatási struktúrájában,

-új esélyek/lehetőségek nyitása a munkaerőpiac egy jövő orientált szegmensébe, különösképpen a munkanélküli diplomások, egyetemről lemorzsolódottak, és a munkanélküli szakemberek számára, akik több tudományágat átszelő, ennek ellenére különösképpen hasznosítható tudásra tesznek szert.